1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
image4.jpg

Online pénztárgépek

Az online pénztárgépeket kötelező minden évben felülvizsgálni!

A NAV kiadott tájékoztatója szerint az online pénztárgépeket minden évben felül kell vizsgáltatni. A vizsgálatot csakis a NAV nyilvántartásában szereplő cégek végezhetik:

http://nav.gov.hu/nav/adatbazisok/penztargep_taxameter_szervizek

Az első vizsgálatot a pénztárgép üzembe-helyezését követő egy éven belül kell elvégezni, majd évente ismételni, de a két vizsgálat között nem telhet el több mint egy éve.

Fontos lépések az ellenőrzés során:

  1. Csak a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek érvényes műszerészi igazolvánnyal és plombanyomóval rendelkező műszerészei végezhetik a felülvizsgálatot, ezt igazolnia kell a műszerésznek. A felülvizsgálattal kapcsolatos pénztárgépnapló bejegyzéseket az az üzemeltetőnek, vagy a képviseletében eljárónak ellen kell jegyeznie.
  2. Az üzemeltetőt és a pénztárgépet be kell tudnia azonosítani: adatok egyezősége, a pénztárgép AP száma láthatóan fel van tüntetve, a valóságnak és a bizonylaton szereplő adatoknak megfelelő helyszínen működik a gép, a pénztárgépnapló rendelkezésre áll-e.
  3. A szemrevételezés során megvizsgálják, hogy az eszköz sértetlen-e, próbáltak-e a belsejéhez hozzá nyúlni, a burkolatot lezáró plomba sértetlen-e, a jelzőfények láthatóak-e.
  4. A működés vizsgálata: a műszerész ellenőrzi, hogy az eszköz működik-e, és megfelel-e a formai, tartalmi követelményeknek a kiadott bizonylat, a szoftververzió friss-e.
  5. A pénztárgép plombájának megbontása: a műszerész az AEE egység sértetlenségének vizsgálata, és annak akkumulátorának esetleges cseréje miatt a plombát megbontja. Ezt a folyamatot célszerű fényképekkel dokumentálni.
  6.  A vizsgálat lezárása során a műszerész mindnet visszaszerel, majd plombájával lezárja az eszközt, és a vizsgálat eredményről tájékoztatja az üzemeltetőt, majd dokumentálja a vizsgálatot a pénztárgépnaplóban. Fontos:
    1. A naplóban mindenképen szerepelnie kell annak, hogy a felülvizsgálat megtörtént.
    2. A NAV weboldalon is elérhető adatlap nem helyettesíti a napló kitöltését.
  7. Kapcsolódó adatszolgáltatás: Ha az éves felülvizsgálat mindent rendben talált, vagy csak olyan apróbb hiányosságot tapasztalt, amiről a Pénztárgéprendelet szerint nem kell külön jegyzőkönyvet felvenni, akkor ez a szerviz feladata. Ha az üzemeltető a felülvizsgálat során az ellenőrző műszerész naplóbejegyzéseinek ellenjegyzését megtagadja, akkor őt terheli az adatszolgáltatási kötelezettség.

Fontos felhívnunk a figyelmet arra, hogy a NAV szúrópróbaszerűen ellenőrzi az éves felülvizsgálat megtörténtét, és annak hiányában bírságolhat.  

A fenti összefoglaló nem tekinthető a NAV hivatalos állásfoglalásának, annak csak kivonata. A NAV kiadott tájékozató segédlete itt olvasható:

http://www.nav.gov.hu/data/cms350307/Kozlemeny_az_online_penztargepek_eves_felulvizsgalatarol_2014.11.05.pdf

Gazdasági hírek

Valuta átváltás

Miről 

mire

  


Aktualitások